Cookies

This website uses its own and third-party cookies to collect information in order to improve our services, to show advertising related to your preferences, as well as to analyze your browsing habits. More information.

Cotització addicional de solidaritat


Contingut en l'idioma original. Traduccio pendent.

A partir de l’1 de gener de 2025, entrarà en vigor l’aplicació de la cotització addicional de solidaritat, a l’efecte de garantir la sostenibilitat del sistema de pensions a llarg termini.

En què consisteix aquesta cotització i qui afecta?

És una cotització addicional tant per part de l’empresa com del treballador, únicament aplicable als treballadors que tinguin ingressos per sobre de la base màxima de cotització a la Seguretat Social; aquesta base es fixa anualment i per a l’any 2024 s’ha establert a 4.720,50 €.

La quantia de la cotització es veurà incrementada progressivament des de la seva entrada en vigor l’1 de gener del 2025 fins a l’any 2045, any previst per assolir el tipus definitiu.

A aquest efecte s’estableixen tres trams de rendiment que, inicialment, tindran el percentatge de cotització següent:

-La part de retribució compresa entre la base màxima de cotització i la quantitat superior a la referida base màxima en un 10%, s’aplicarà un 0,92%, per finalment l’any 2045 assolir el 5,5%.

-La part de retribució compresa entre el 10% superior a la base màxima de cotització fins al 50%, s’aplicarà l’1%, per finalment assolir l’any 2045 el 6%.

-Tota la retribució que superi el 50% de la base de cotització, se li aplicarà un 1,17%, per finalment l’any 2045 el 7%.

A partir de l’any 2025, anirà augmentant aquesta quota de solidaritat en funció de la següent taula, recollida a la Disposició transitòria quarantena segona de la Llei General de la Seguretat Social:

 

Com s’aplica una cotització addicional per solidaritat?

La distribució del tipus de cotització d’aquesta quota addicional de solidaritat entre empresari i treballador mantindrà la mateixa proporció que la distribució del tipus de cotització per contingències comunes.

Actualment, la cotització per contingències comunes és de 28,3%, de la qual el 23,6% ho paga l’empresa i el 4,7% ho paga el treballador, és a dir, el 83% ho paga l’empresa i el 17% el treballador. Per tant, seguint aquesta proporció, l’any 2025, això és el que pagués cadascú: